Monday, October 19, 2009

Kenangan Indah_2

Masing-Masing hadir dengan ahli keluarga yang mencukupi. Kami hanya hadir 2 beranak sahaja. Tahu ajelah peteri sulong ku ini, banyak sangat soalannya di tanya. nasib baik dia nak jalan, kalau nak dukung alamatnya, penatlah tubuh badanku ini.
Sampai diseberang, kami terus ke Bayan Nuri. Wow, bagai dewan Hotel Mewah! Kami memilih kerusi sendiri, siapa yang dah tahu rahsia kerusi, pasti mereka melihat dibawah kerusi, kot-kot ada nombor bertuah. Kami yang tak tahu ni, duduk aje, tak terfikir pun kerahsiaan istemewanya kerusi-kerusi di meja makan tu.
Majlis dimulai dengan Bacaan Doa oleh Al-Fadhil Ustaz Nadzri Ahmad. Ada yang membisik di telinga, panjangnya doa ustaz tu baca. Mereka tak tahu, sebenarnya doa tu, kami gabung berdua membuatnya (Rahsia ek). Mudah-mudahan doa diberkat. Selepas itu, ucapan Pengerusi Kelab; terima kasih kepada rakan kerja yang sentiasa memberi kerjasama 100% dalam program yang telah dilaksana. Mantan Boss menyusul selepas itu, kata beliau, tempat ini adalah yang terbaik sehingga ke hari ini, banyak kenangan sudah pasti tak akan dilupakan. Boss baru pula mengungkap, kerjasama yang erat harus dikekalkan dan semangat kerja harus dipertingkat dari masa ke semasa agar kita sentiasa berjaya dan terus berjaya.
Sebelum menjamu selera, acara potong memotong kek (kata pengerusi majlis yang hebat malam itu: Razali). Boss, Mantan Boss dan Pengerusi Kelab bersama-sama memotong kek sumbangan khas daripada Mutiara resort. TQ kepada Mutiara Resort.
Sekarang aksi menjamu selera. Antara menunya : BBQ ayam,daging, sosey, sotong, mee & nasi goreng, buah-buahan skit, air sirap (lainnya rasa: kata puteriku), kopi dan kek. Best!! Geng-geng bujang, malam tu, nampaknya berselera betul mereka makan. Seronok tengok.
Ha, Sambil-sambil makan kami dihidangkan bunyi-bunyian yang mengundang keriuhan dalam dewan. Dimulai dengan duet, Sue dengan Zalie, Syikien dengan Yati, Zaman solo, Ayu and Ieman dan ...
Majlis berakhir kira-kira jam 10:45 malam. Bukan apa, kalau lewat habis, takut-takut, bot nak menyeberangi sungai tu dah tak de, tak balik kome.
Okey..takat nie dulu. Lepas nie. cite lain plak.

Ma'a ila abada..


inni fana'

No comments:

Post a Comment